abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35878164

Het -- naast Geneeskunde deel 7 -- belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges, en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv.

Vervolg van: Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento
dr.dunno
Jaapie25

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Captain_Redbeard
Morrigun99
bladibladibla

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen" target="_blank">[SC] WO Rechten #11
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks

Interessante links
Rechtenstudie
Forum Werk, geld en recht
IB Groep / Betaaldata
Gerechtelijke uitspraken & registers
Volledige teksten van wetten, verdragen en andere regelgeving
www.rechtennieuws.nl
www.rechtenforum.nl
www.rechtensite.nl

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

En sluit je dit topic dan hoor je uiteraard zelf het volgende deel te openen...

[ Bericht 2% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 09-03-2006 15:09:32 ]
pi_35878180
Kut ik zie nu dat je met kopieren/plakken de plaatjes niet meekrijgt

Edit: Zo.....gefixed, game on!!!
pi_35878227
Ik moet binnenkort toch maar eens gaan lezen. Loop toch wat achter wat dat betreft
pi_35878272
Dat verandert een lief modje wel.

Als je nu zorgt dat je maandag ook in de bieb zit kunnen we altijd nog even overleggen. Ik zit op de 2de verdieping computer 2009
pi_35878374
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:32 schreef Mr.G het volgende:
Dat verandert een lief modje wel.

Als je nu zorgt dat je maandag ook in de bieb zit kunnen we altijd nog even overleggen. Ik zit op de 2de verdieping computer 2009
Het is me gelukt Moest ff met image-tags werken....
Ik was net bezig met reserveren voor maandag Maar vanuit mijn thuis PC kan ik niet zien welke werkplekken vrij zijn. Je zou dan groene cirkels om de vrije plaatsen moeten zien als je in dat reserverings-menu zit maar bij mij blijft alles grijs. Dus op de een of andere manier werkt het niet helemaal....doe ik morgenochtend vroeg dan wel ff vanuit de Uni.
pi_35878474
Nee kan wel je moet even een plugin downloaden er staat ergens een link op die pagina SVG view heet het
pi_35878479
Succes met jullie take home toetsen!

Ik vond dat zo'n drama vorig jaar, en ik zou echt aan raden om vooral niet op maandag de bieb in te gaan. Alle tijdschriftboeken die je nodig hebt zijn spoorloos verdwenen (lees: niet terug gezet door een studiegenoot)en er is geen computer te vinden.

Ben nu aan het werken aan mijn opzet voor mijn werkstuk voor Ondernemingsrecht (vaardigheid), maar de nieuwe Britse Glamour ligt me heel verleidelijk aan te staren op mijn bureau
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_35878622
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef Mr.G het volgende:
Nee kan wel je moet even een plugin downloaden er staat ergens een link op die pagina SVG view heet het
Heb ik gedaan..maar die werkt niet echt
Kut systemen ook altijd op de UvT...

Ik krijg trouwens niet alle links uit de OP goed, kan een mod daar mss mee helpen want ik heb dat nog nooit eerder gedaan
pi_35878668
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef bladibladibla het volgende:
Succes met jullie take home toetsen!

Ik vond dat zo'n drama vorig jaar, en ik zou echt aan raden om vooral niet op maandag de bieb in te gaan. Alle tijdschriftboeken die je nodig hebt zijn spoorloos verdwenen (lees: niet terug gezet door een studiegenoot)en er is geen computer te vinden.

Ben nu aan het werken aan mijn opzet voor mijn werkstuk voor Ondernemingsrecht (vaardigheid), maar de nieuwe Britse Glamour ligt me heel verleidelijk aan te staren op mijn bureau
Ach als jurist moet je ook goed gekleed gaan, je ,mag dat ook best als vakliteratuur beschouwen.
pi_35878753

De stijlgeheimen van Catherine Zeta-Jones zijn heel juridisch verantwoord
pi_35878781
Waar studeren jullie trouwens bladibla en Diederik, dan zet ik jullie wel gelijk in de OP erbij...
pi_35878837
Trouwens raar dat er hier nooit eens iemand uit Leiden post.

Ik ga vanavond trouwens maar eens gebruik maken van mijn uitnoding even naar de nieuwe McGregor collectie te komen gluren onder het genot van een hapje en een drankje
pi_35878864
Tilburg
pi_35878906
Vanavond ook weer verenigingsavond...
pi_35878985
Zo..alle links staan er nu in. Kan iemand alleen even uitleggen hoe ik die links onder de juiste kopjes vermeld krijg. Dus dat je niet de link zelf te zien krijgt maar alleen bijv.: "Betaaldata IB-groep" en dat die dan als je daarop klikt de link opent...

Edit: Dat is me nu gelukt maar er zijn nog steeds een paar links die in de OP niet kloppen maar als ik hem edit wel goed staan Maar dat zoek ik later nog wel ff uit want ik ben er nu al lang genoeg mee bezig geweest

[ Bericht 44% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 09-03-2006 15:08:15 ]
pi_35879571
quote:
Afstuderenden kelderen met 25%
Het aantal eerstejaars blijft ongeveer gelijk, maar het aantal mensen dat de rechtenfaculteiten verlaat keldert dramatisch. Dit blijkt uit De Stand van de Rechtenstudie 2006. Nederland kent negen academische rechtenfaculteiten. Iedere faculteit heeft tegenwoordig een geheel eigen aanbod van bachelors en masters, waardoor de student tegenwoordig niet alleen meer voor een universiteit en een stad kiest, maar ook voor een studieprogramma.

Aantal rechtenstudenten WO en HBO
De duidelijkst zichtbare algemene trend is dat vrijwel alle faculteiten met sterke fluctuaties in de eerstejaarsaanmeldingen te maken hebben. Niet één van de faculteiten laat over drie jaar een consequent stijgende lijn zien in dit opzicht. Het totale aantal eerstejaars studenten in de rechten dat zich voor het studiejaar 2005-2006 heeft ingeschreven is dit jaar gedaald met 375 ten opzichte van het vorige studiejaar. De Universiteit Utrecht mag zich met 918 de grootste noemen. Deze universiteit kan zich er ook als enige op beroemen in geen van de afgelopen drie jaren een duidelijke achteruitgang te hebben geboekt. De Universiteit Maastricht is met 334 de kleinste gemeten naar het aantal eerstejaars. Deze universiteit is voorts de enige die het aantal eerstejaars consequent ziet dalen sinds 2003. Zij staat niet helemaal alleen. Niet minder dan zes rechtenfaculteiten zagen het aantal eerstejaars rechtenstudenten in vergelijking met vorig jaar dalen. De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft er 457 minder dan in 2004-2005, procentueel en absoluut de sterkste gemeten achteruitgang. De VU daarentegen zag dit studiejaar 275 eerstejaars meer aankomen, een stijging van maar liefst 50 procent.
Bron met statistieken

Toch niet een slechte ontwikkeling
pi_35879729
Dan kunnen wij tenminste straks nog een baan vinden

Ik geloof er alleen niks van dat studenten pas sinds de invoering van het BaMa-systeem een universiteit gaan uitkiezen op grond van studieprogramma's. Het lijkt mij logisch dat je daar altijd even naar kijkt....
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:21:26 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35880226
Oeps, zit ik gewoon in het volle topic door te posten. Hierbij alsnog de posts.
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel ja Had mijn vader nou maar Rechten gestudeert
Valt wel mee met dat voordeel. Advocaten zijn vaak nogal beroepsgedeformeerd en hebben een groot talent om zo'n casus ingewikkelder te maken dan hij is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Volgend blok krijg je voor elementair privaatrecht (goederenrecht) weer een take-home opdracht, maar die mag je met een groep maken. Met een ingewikkeld systeem waarbij je de inleiding en conclusie samen schrijft en ieder een deel voor zichzelf. Je eindcijfer wordt berekend met het gemiddelde van je individuele deel en het resultaat van de groep als geheel.

Ik zat destijds bij een meisje die hulp vroeg aan haar pa, nadat we eerst zelf al een oplossing hadden bedacht. Die pa heeft toen allemaal moeilijk lopen doen, dochter haar hele stuk herschreven... En het resultaat: een 3,3 voor haar gedeelte. En het oorspronkelijke stuk was wél een voldoende geweest.

Moraal van het verhaal:
Maak je take-home papers zelf en vertrouw nooit op advocaten. Ook al is het familie.
pi_35880229
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef bladibladibla het volgende:
Dan kunnen wij tenminste straks nog een baan vinden

Ik geloof er alleen niks van dat studenten pas sinds de invoering van het BaMa-systeem een universiteit gaan uitkiezen op grond van studieprogramma's. Het lijkt mij logisch dat je daar altijd even naar kijkt....
Voor juristen is bijna altijd wel plaats. Maar meer vraag is altijd mooi.
quote:
Fors meer stageplekken voor rechtenstudenten
De aantrekkende arbeidsmarkt leidt tot meer stageplekken voor rechtenstudenten op advocatenkantoren. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoen van rechtenstudie.nl.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:22:28 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35880269
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:48 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

ThanX!

We hebben ons uiterste best gedaan, maar gelukkig beschouwde iedereen dag 1 als een daverend succes. Jij was degene die langer kon blijven zitten ivm uitvallen van de volgende kandidaat?

Ik breek nu af. Snel m'n nest opzoeken, want vandaag ging om 05:15 u de wekker, de hele dag rondrennen en jagen als een gek en morgen is het ook weer feest.

Wellicht tot morgen.
Zo, nu weet ik wie je bent. Ik mocht gisteren inderdaad langer blijven zitten, dat was wel handig!

Ik zit nu even de tijd te doden in de bieb, tussen de gesprekken door. Net een goed gesprek gehad met Nauta en om 16.00u mag ik bij Allen & Overy langskomen.

Jammer dat je ziek bent Sessy, beterschap!
pi_35880690
Ik heb eergisteren een heel gesprek gehoord tussen twee jongens die aan het ruziën waren over hoe ze hun stropdas moeten strikken. Ik heb zo gelachen...

Zag vandaag trouwens iemand met een JBT-tas over de Spoorlaan fietsen. Misschien had ik me ook moeten inschrijven (al was het maar voor de goodies )
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:53:14 #22
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_35883513
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Waar studeren jullie trouwens bladibla en Diederik, dan zet ik jullie wel gelijk in de OP erbij...
Dat is Diedericks grote mysterieuze geheim... Schijnbaar
Ja, tvp.
Nulla verba sed acta
pi_35893131
Nou....

De Juridische Bedrijvendagen tilburg 2006 zitten erop. Ze hebben 5 jaar van mijn leven gekost, maar ik heb de tijd van m'n leven gehad. Vandaag ging aardig, de bedrijven waren tevreden en de studenten geloof ik ook wel. We gaan de komende weken de bedrijven af om even de enquête's op te vragen.

Maar gisteren was echt een verhaal apart. Vrijwel iedereen was lyrisch. Ik heb de dag zelf als een ware rush ervaren en genoot van ieder moment. Gisteravond zaten we ook allemaal in een adreline bui. Het was gewoon fantastisch.
Ik heb ook met enorm veel mensen van de bedrijven staan praten en bij een paar bedrijven gewoon enorm staan lachen met de recruiters. Ik ben wel een beetje verliefd geworden op Van Benthem & Keulen, dat zijn echt zo'n ontzettend leuke mensen daar (enkelerecruiters zijn overigens, plat gesproken, lekker wijven). Een standalone maatschap met 50 personen. Lijkt me ook wel enorm leuk om daar iets te mogen doen.

Maar goed, als iemand hiero vragen heeft over een bedrijf ofzo....ik ken er nu een stel. Sommige vooroordelen kloppen helemaal en sommige blijken totaal ongegrond. Ik ga nu m'n bed opzoeken, want ik breek af. Pool, als ik wat timide overkwam, ik draaide volledig op de automatische piloot. Ik hoop dat de gesprekken je waren bevallen en dat het wellicht wat oplevert.

Ik ga m'n commissie wel enorm missen, want we waren een enorm leuke club. Maar ik ga wellicht met een mede-commissielid het voorzitterschap volgend jaar wel op me nemen en weer wat drastische veranderingen toepassen. Waarschijnlijk één grote Juridische dag in het Willem II stadion met lunch, borrel én diner. En een aparte dag puur voor de individuele gesprekken. Maar dat is nog een beetje speculeren.

Vergeef me onoverzichtelijkheid of overenthousiasme, maar het was gewoon fantastisch.
pi_35895798
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:21 schreef Pool het volgende:
Oeps, zit ik gewoon in het volle topic door te posten. Hierbij alsnog de posts.
[..]

Valt wel mee met dat voordeel. Advocaten zijn vaak nogal beroepsgedeformeerd en hebben een groot talent om zo'n casus ingewikkelder te maken dan hij is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Volgend blok krijg je voor elementair privaatrecht (goederenrecht) weer een take-home opdracht, maar die mag je met een groep maken. Met een ingewikkeld systeem waarbij je de inleiding en conclusie samen schrijft en ieder een deel voor zichzelf. Je eindcijfer wordt berekend met het gemiddelde van je individuele deel en het resultaat van de groep als geheel.

Ik zat destijds bij een meisje die hulp vroeg aan haar pa, nadat we eerst zelf al een oplossing hadden bedacht. Die pa heeft toen allemaal moeilijk lopen doen, dochter haar hele stuk herschreven... En het resultaat: een 3,3 voor haar gedeelte. En het oorspronkelijke stuk was wél een voldoende geweest.

Moraal van het verhaal:
Maak je take-home papers zelf en vertrouw nooit op advocaten. Ook al is het familie.
Misschien heeft de docent wel ongelijk.
pi_35899296
Vertel Diederick, vertel.............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')