Het is me geluktquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:32 schreef Mr.G het volgende:
Dat verandert een lief modje wel.![]()
Als je nu zorgt dat je maandag ook in de bieb zit kunnen we altijd nog even overleggen. Ik zit op de 2de verdieping computer 2009
Heb ik gedaan..maar die werkt niet echtquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef Mr.G het volgende:
Nee kan wel je moet even een plugin downloaden er staat ergens een link op die pagina SVG view heet het
Ach als jurist moet je ook goed gekleed gaan, je ,mag dat ook best als vakliteratuur beschouwen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef bladibladibla het volgende:
Succes met jullie take home toetsen!
Ik vond dat zo'n drama vorig jaar, en ik zou echt aan raden om vooral niet op maandag de bieb in te gaan. Alle tijdschriftboeken die je nodig hebt zijn spoorloos verdwenen (lees: niet terug gezet door een studiegenoot)en er is geen computer te vinden.
Ben nu aan het werken aan mijn opzet voor mijn werkstuk voor Ondernemingsrecht (vaardigheid), maar de nieuwe Britse Glamour ligt me heel verleidelijk aan te staren op mijn bureau![]()
Bron met statistiekenquote:Afstuderenden kelderen met 25%
Het aantal eerstejaars blijft ongeveer gelijk, maar het aantal mensen dat de rechtenfaculteiten verlaat keldert dramatisch. Dit blijkt uit De Stand van de Rechtenstudie 2006. Nederland kent negen academische rechtenfaculteiten. Iedere faculteit heeft tegenwoordig een geheel eigen aanbod van bachelors en masters, waardoor de student tegenwoordig niet alleen meer voor een universiteit en een stad kiest, maar ook voor een studieprogramma.
Aantal rechtenstudenten WO en HBO
De duidelijkst zichtbare algemene trend is dat vrijwel alle faculteiten met sterke fluctuaties in de eerstejaarsaanmeldingen te maken hebben. Niet één van de faculteiten laat over drie jaar een consequent stijgende lijn zien in dit opzicht. Het totale aantal eerstejaars studenten in de rechten dat zich voor het studiejaar 2005-2006 heeft ingeschreven is dit jaar gedaald met 375 ten opzichte van het vorige studiejaar. De Universiteit Utrecht mag zich met 918 de grootste noemen. Deze universiteit kan zich er ook als enige op beroemen in geen van de afgelopen drie jaren een duidelijke achteruitgang te hebben geboekt. De Universiteit Maastricht is met 334 de kleinste gemeten naar het aantal eerstejaars. Deze universiteit is voorts de enige die het aantal eerstejaars consequent ziet dalen sinds 2003. Zij staat niet helemaal alleen. Niet minder dan zes rechtenfaculteiten zagen het aantal eerstejaars rechtenstudenten in vergelijking met vorig jaar dalen. De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft er 457 minder dan in 2004-2005, procentueel en absoluut de sterkste gemeten achteruitgang. De VU daarentegen zag dit studiejaar 275 eerstejaars meer aankomen, een stijging van maar liefst 50 procent.
Valt wel mee met dat voordeel. Advocaten zijn vaak nogal beroepsgedeformeerd en hebben een groot talent om zo'n casus ingewikkelder te maken dan hij is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Volgend blok krijg je voor elementair privaatrecht (goederenrecht) weer een take-home opdracht, maar die mag je met een groep maken. Met een ingewikkeld systeem waarbij je de inleiding en conclusie samen schrijft en ieder een deel voor zichzelf. Je eindcijfer wordt berekend met het gemiddelde van je individuele deel en het resultaat van de groep als geheel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Voor juristen is bijna altijd wel plaats. Maar meer vraag is altijd mooi.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef bladibladibla het volgende:
Dan kunnen wij tenminste straks nog een baan vinden
Ik geloof er alleen niks van dat studenten pas sinds de invoering van het BaMa-systeem een universiteit gaan uitkiezen op grond van studieprogramma's. Het lijkt mij logisch dat je daar altijd even naar kijkt....
quote:Fors meer stageplekken voor rechtenstudenten
De aantrekkende arbeidsmarkt leidt tot meer stageplekken voor rechtenstudenten op advocatenkantoren. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoen van rechtenstudie.nl.
Zo, nu weet ik wie je bent.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
ThanX!
We hebben ons uiterste best gedaan, maar gelukkig beschouwde iedereen dag 1 als een daverend succes. Jij was degene die langer kon blijven zitten ivm uitvallen van de volgende kandidaat?
Ik breek nu af. Snel m'n nest opzoeken, want vandaag ging om 05:15 u de wekker, de hele dag rondrennen en jagen als een gek en morgen is het ook weer feest.
Wellicht tot morgen.![]()
Dat is Diedericks grote mysterieuze geheim... Schijnbaarquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Waar studeren jullie trouwens bladibla en Diederik, dan zet ik jullie wel gelijk in de OP erbij...
Misschien heeft de docent wel ongelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:21 schreef Pool het volgende:
Oeps, zit ik gewoon in het volle topic door te posten. Hierbij alsnog de posts.![]()
[..]
Valt wel mee met dat voordeel. Advocaten zijn vaak nogal beroepsgedeformeerd en hebben een groot talent om zo'n casus ingewikkelder te maken dan hij is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Volgend blok krijg je voor elementair privaatrecht (goederenrecht) weer een take-home opdracht, maar die mag je met een groep maken. Met een ingewikkeld systeem waarbij je de inleiding en conclusie samen schrijft en ieder een deel voor zichzelf. Je eindcijfer wordt berekend met het gemiddelde van je individuele deel en het resultaat van de groep als geheel.
Ik zat destijds bij een meisje die hulp vroeg aan haar pa, nadat we eerst zelf al een oplossing hadden bedacht. Die pa heeft toen allemaal moeilijk lopen doen, dochter haar hele stuk herschreven... En het resultaat: een 3,3 voor haar gedeelte. En het oorspronkelijke stuk was wél een voldoende geweest.
Moraal van het verhaal:
Maak je take-home papers zelf en vertrouw nooit op advocaten. Ook al is het familie.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |